Що потрібно знати, продаючи будинок із неприватизованною земельною ділянкою?

10-09-2018   

 На сьогодні, відповідно до законодавства України, не можна продавати приватний будинок без земельної ділянки. Якщо на земельну ділянку під будинком є ​​право власності або вона є в тимчасовому користуванні (оренді), тоді все просто. Але зовсім по-іншому йдуть справи з продажем приватного сектора, якщо документа, що підтверджує право володіння або користування земельною ділянкою, немає. В цьому випадку для того, щоб продати будинок, потрібно отримати виписку з ДЗК (витяг з ДЗК). А простіше кажучи – присвоїти земельній ділянці кадастровий номер. Без цього ні частину будинку, ні, тим більше, цілий будинок Ви не продасте. В рідших випадках буває таке, що правовстановлювальний документ – старого зразка й кадастрового номера ділянка не має. В цьому випадку потрібно буде робити відновлення кадастрового номера.
 
Але основна проблема в тому, що більшість продавців відкладають цю процедуру до того моменту, коли в них з’явиться реальний покупець. А даремно… Адже вона тільки на перший погляд здається простою й далеко не завжди проходить швидко й без затримки.
 
По-перше, перед тим, як агентство з нерухомості або інша організація розпочне підготовку технічної документації зі встановлення меж ділянки, потрібно зібрати попередній пакет документів, який складається з:
- викопіювання з плану міста;
- довідки про співвласників (для частини будинку);
- виписки з рішення про виділення земельної ділянки.
 
Один тільки збір цих попередніх документів займе у Вас або Вашого агента кілька тижнів, оскільки отримання кожного з них має свої часові рамки.
 
По-друге, потрібен акт погодження меж, а якщо у Вас – частина будинку, то може знадобитися ще й нотаріальний розподіл земельної ділянки. Дуже добре, якщо маєте гарні стосунки із сусідами, і вони не зіпсуються в процесі встановлення цих самих меж Вашої ділянки. Тоді Ви підпишете його швидко й без проблем. А якщо ні? І про це краще знати до того, як Ви взяли завдаток за будинок і домовилися через кілька тижнів зустрітится в нотаріуса.
 
По-третє, після збору вищевказаних документів, до тижня готується технічна документація щодо встановлення меж земельної ділянки. Після чого її потрібно передати до місцевого органу управління земельних ресурсів, де реєстратор внесе вашу земельну ділянку до реєстру, і їй буде присвоєно кадастровий номер. Тільки після цього, через Центр надання адміністративних послуг, Ви зможете отримати витяг ДЗК про присвоєння ділянці кадастрового номера.
 
Деякі з перерахованих процедур можна прискорити, але це спричинить за собою додаткові фінансові витрати й не суттєво скоротить загальні терміни підготовки документів. У середньому, часу це займає близько місяця. Знаю, оскільки неодноразово проходив це коло.
Як показує мій досвід, 80% покупців не хочуть або не можуть чекати два місяці підготовки документів для продажу. Тому своїм клієнтам я завжди наполегливо рекомендую починати готувати документи до продажу хоча б з моменту початку продажу об’єкта, щоб не втрачати покупців, не переплачувати за терміновість і в будь-який момент бути готовим до угоди.
 
А ми із задоволенням підкажемо й допоможемо підготувати в найкоротші терміни всі необхідні для продажу Вашої нерухомості документи. І це буде без зайвих витрат Ваших фінансів, часу і, найголовніше, нервів.
 
З повагою, команда центру нерухомості «Асистент»
Ми допоможемо зробити правильний вибір

Вернуться на предыдущую страницу